De ontwikkelingen op het gebied van communicatie gaan steeds verder. Koppelingen van diverse systemen tot een communicatieplatform bieden steeds meer mogelijkheden om de klant beter te woord te staan. Het koppelen van de mobiele telefoon is daarbij een krachtige tool. Door de mobiele telefoon onderdeel te maken van de bedrijfstelefooncentrale is de mobiele gebruiker bereikbaar op het vaste zakelijke telefoonnummer en belt de gebruiker hier ook mee uit. Er zijn meerdere opties om de mobiele telefoon onderdeel te maken van de bedrijfscentrale.

Vast op mobiel via SIM kaart.

Door het koppellen van de SIM kaart gegevens aan de telefooncentrale is de mobile telefoon volledig een onderdeel van de telefooncentrale. Mobiele gebruikers kunnen interne nummers bellen, oproepen ontvangen en gesprekken doorverbinden naar collega’s. De gebruiker belt daarnaast uit met het nummer van de zaak. In de meeste gevallen biedt een telefonieplatform een optie om zelf te bepalen of je belt met het vaste nummer of met het mobiele nummer of dit zelf via tijdsturing te doen. Tijdens werktijden bereikbaar via het vaste nummer en na werktijd op het mobiele nummer.

Voordeel:

  • Werkt altijd zolang er een GSM signaal is
  • Werkt met elke mobiele telefoon

Nadelen:

  • Werkt alleen met speciale SIM kaarten
  • Werkt niet met huidig mobiel abonnement
  • Maar 1 voicemailbox voor zowel vast als mobielnummer
  • Geen aanwezig status collega’s
  • Kan leiden tot dubbele gesprekskosten (van mobiel naar telefooncentrale, van telefooncentrale naar de gene die we oproepen)  met name bij bellen in het buitenland

Vast op mobiel via Linkus SmartAPP.

Door het gebruik van een Linkus Smartapp voor Android en iOS smartphones, kan heel eenvoudig een koppeling gemaakt worden met de bedrijfstelefonie. Het enige dat nodig is, is een mobiel abonnement met een dataverbinding. De gebruikers is bereikbaar op het telefoonnummer van het bedrijf en kan middels de APP ook uitbellen met het nummer van de zaak. De Linkus SmartAPP werkt het zelfde als een bureautelefoon, oproepen ontvangen, doorverbinden naar collega’s in een handomdraai. Tevens kan op de APP de status van collega’s gezien worden, zijn ze in gesprek, in vergadering of beschikbaar is in een oogopslag te zien.

De APP bied ook de mogelijkheid om met collega’s te chatten, voicemails af te luisteren, gespreksopname te doen en conferenties op te bouwen.

Voordelen:

  • Werkt met huidig mobiel abonnement, geen nieuw contract nodig. 
  • Geen speciale SIM kaart nodig. 
  • 2 voicemailboxen voor zowel vast als mobielnummer
  • Beschikbaarheid status collega’s
  • Direct verbinding met telefooncentrale daardoor geen dubbele gesprekskosten. 
  • Eenvoudig kiezen tussen bellen via vast of via mobiel
  • Chatfunctie
  • Gratis te gebruiken met Cloud telefonie van Roger Telecom

Nadeel:

  • Werkt alleen met Android en iOS smartphones
  • Altijd een data verbinding nodig (3G/4G, LTE, WiFi)

Zie ook: onze telefooncentrale