Het is geen verrassing dat steeds meer bedrijven hun migratie naar het cloud plannen. Volgens Research and Markets wordt verwacht dat de wereldwijde cloud PBX-markt zal groeien met een CAGR van 23,5% in de periode van 2018-2024.

In het geval van Richmond Marketing in Ierland migreerde ze van een lokale telefoonsysteem naar de cloud, om filialen te verbinden in een enkel telefoonsysteem met een volledige set communicatiefuncties, waardoor realtime communicatie mogelijk is op verschillende apparaten. Met de stabiele en toekomstbestendige Yeastar Cloud PBX heeft het bedrijf zijn telefoonsysteem geüpgraded, gestroomlijnde zakelijke communicatie en verbeterde werkefficiëntie en meer zakelijke flexibiliteit.

ACHTERGROND

Richmond Marketing is een innovatieve trend-spotting en consumentgerichte premium brand builder. Het bedrijf voegt waarde toe aan merkeigenaren en biedt hen de nodige tools die ze nodig hebben om te gedijen op de Ierse markt. Inbegrepen in hun merkenportfolio zijn energiedranken, gezonde dranken, bier, cider, wijn, sterke drank, cocktailmixen en gezonde snacks. Ze zijn ook de lokale distributeur van Red Bull in Ierland.

DOELSTELLINGEN EN UITDAGINGEN

Bijna 90% van de lokale Ierse bedrijven gebruiken cloud-telefoonsystemen vanwege de grote flexibiliteit die het biedt voor zakelijke communicatie. Richmond Marketing is geen uitzondering. Het hebben van meerdere telefoonsystemen brengt extra kosten met zich mee, financieel en administratief, en vereist IT-personeel voor alle kantoren. Richmond Marketing had vroeger een ongelijksoortige reeks oude Avaya-telefoonsystemen voor de verschillende vestigingen en gebruikte voornamelijk vaste lijnen en IP-telefoons, die weinig flexibiliteit en krachtige uniforme communicatiemogelijkheden hebben. Ze zochten naar een telefoonsysteem waarmee hun werknemers altijd en overal verbonden kunnen blijven met een hoge systeembeschikbaarheid en minimale downtime.

Enkele van hun behoeften zijn:

Het samenbrengen van 3 filialen en zorgen voor een intelligente afhandeling tussen verschillende kantoren;
Naadloze integratie met hun bestaande VoIP-infrastructuur;
Verbetering van gebruikerservaring met gratis softphone beschikbaar voor zowel desktops als mobiele telefoons;
Probleemloze installatie en beheer;
Betrouwbare integratie van callcenters.

OPLOSSING

Rekening houdend met alle behoeften van Richmond Marketing, werd een Yeastar Cloud PBX aanbevolen en met succes geadopteerd voor Richmond Marketing.

Volgens de voorgestelde oplossing werd Yeastar Cloud PBX ingezet om alle 3 de filialen te verenigen in één telefoonsysteem, waardoor geografisch verspreide werknemers dezelfde functies en communicatie-ervaring hebben. De gratis Linkus Unified Communications-app en de Cloud PBX brengen gebruikerservaring naar een hoger niveau. QueueMetrics-integratie wordt gebruikt om hun klanten ervaring te verbeteren en gesprekken efficiënter te laten verlopen.

RESULTATEN EN VOORDELEN

Kostenbesparende overgang naar de cloud
De holistische Cloud PBX ondersteunt SIP-trunking en PSTN, E1 / T1 / PRI, BRI, GSM / 3G / 4G en VoIP-connectiviteit met Yeastar-trunking-gateways, evenals volledige interoperabiliteit met een lijst van reguliere IP-telefoons, waardoor een pijnloze overgang en een grote kostenbesparing door het behoud van de huidige infrastructuur. Het cloud-gebaseerde telefoonsysteem bracht ook efficiëntere functies voor het personeel van Richmond Marketing. Ze zijn bijvoorbeeld tamelijk tevreden met de functie Audioconferentie waarmee hun werknemers en telewerkers tegelijkertijd aan één telefonische vergadering kunnen deelnemen, waardoor ze jaarlijks meer dan 25.000 euro besparen.

Eenvoudig te implementeren en toekomstbestendig telefoonsysteem
Een van de belangrijkste redenen dat Richmond Marketing voor Yeastar Cloud PBX heeft gekozen, is dat het eenvoudig te implementeren is en altijd up-to-date is. Er is geen vooraf te onderhouden apparatuur en de internetverbinding is alles wat ze nodig hebben om toegang tot het systeem te krijgen. De gehoste service verminderde de last voor het IT-personeel van Richmond Marketing en de kosten van het betalen voor onderhoud van het telefoonsysteem ter plaatse. Nieuwe functies en optimalisatie zullen regelmatig worden vrijgegeven en elke nieuwe versie en update zijn voor hen toegankelijk via de web-GUI.

Verbeterde gebruikerservaring met verhoogde flexibiliteit
Dankzij Linkus UC Softphone kunnen de medewerkers van Richmond Marketing hun extensies meenemen, zelfs onderweg. Met Linkus beschikbare Windows, macOS, iOS en Android kunnen alle functies van een bureautelefoon worden gerealiseerd door mobiele telefoons en desktops, waardoor gebruikers hun gesprekken eenvoudig kunnen beheren en beheren en een snellere responstijd kunnen realiseren. Ze gebruiken ook Linkus voor lokale redundantie om de bedrijfscontinuïteit te waarborgen. Afgezien daarvan, Instant Messaging, aanwezigheid en CRM-integratie met Salesforce CRM, Microsoft Dynamics 365, Outlook Contacten en Google Contacten ontketenen meer potentieel voor teamsamenwerking.

Meer voordelen die de cloud met zich meebrengt
Naast het aanpakken van de huidige pijnpunten van het bedrijf, bracht Yeastar Cloud PBX ook extra voordelen aan zijn zakelijke communicatie. Het cloudgebaseerde telefoonsysteem ondersteunt bijvoorbeeld eenvoudige capaciteitsupgrade tegen minimale kosten zonder wachttijd wanneer het bedrijf groeidoelstellingen, geografische expansie nastreeft of nieuwe lijnen wil toevoegen voor speciale marketingpromoties. Als ze een verhuizing plannen, zorgt Yeastar Cloud PBX ook voor een naadloze overgang tussen locaties.

Meer weten over de cloud PBX? Neem dan contact met ons op.

Zie ook: 5 redenen waarom een cloudPBX van Roger Telecom, 5 tips voor een soepele migratie naar VoIP